diumenge, 21 de desembre del 2014

Exercicis de Nadal

A classe hem llegit  “¿Qué es eso que dibujas Mati?"  És un capítol del llibre "Hasta el infinito y mas allá"escrit per la professora d'universitat Clara Grima i il·lustrat per Raquel García Ulldemolins. La lectura podem dividir-la en dues parts:
  •  ¡Ese caramelo es mío!
  •  ¿Por qué no hay un poli en cada sala?
Els exercicis 1 i 2 tenen a veure en la primera part del text, mentre que el 3 està relacionat en la segona part. 
Podeu accedir al text clicant damunt del títol, se vos obrirà una finestra i després podeu descarregar-la clicant damunt de la fletxa que apunta cap a baix. És necessari seguir les instruccions perquè en cas contrari no podreu veure totes les pàgines del text. 
Si teniu algun dubte sobre els exercicis podeu penjar un comentari, com? al final de l'entrada hi ha un requadre on podeu escriure, després preneu publica  i jo ja vos contestaré. No espereu a l'últim dia per a fer el treball.

Exercici 1 
Feu un resum de la primera part i expliqueu com es dibuixa la regió de Voronoi  d’un punt.

Exercici 2
En una ciutat existeixen 5 col·legis. Imagineu que són els que estan representats a continuació.

Podeu descarregar la imatge fent clic damunt, i després baixeu-la fent clic damunt la fletxa que apunta cap a baix. O podeu dibuixar vosaltres mateix els punts en el vostre quadern intentant mantindre les posicions.

Dibuixeu la regió de Voronoi del col·legi D  per a  saber de quina zona de la ciutat han de ser els alumnes que han d’anar a aquesta escola si el que es desitja és que vagen els que viuen més pròxims?

Si és necessari torneu a llegir la lectura.

Exercici 3
a)    A continuació tens un polígon de 12 vèrtex. Segons diu la lectura, dóna igual quina siga  la forma del polígon el nombre màxim de vigilants per a vigilar-lo tot és de 12/3 és a dir 4 vigilants. Però quin seria el nombre mínim de vigilants? Indica en quins punts posaries els vigilants i acoloreix la zona  vigilada per cadascun. 
Podeu descarregar la imatge fent clic ací.
b)     Triangular el polígon afegint diagonals interiors unint vèrtexs no consecutius del polígon, sempre que no tallen a una altra diagonal ja dibuixada o a la frontera del polígon. Això mateix és el que fa Mati en la lectura.

c)     Ara assigneu colors als vèrtex del polígon respectant únicament una regla: dos vèrtexs amb el mateix color no poden estar units en el dibuix de la triangulació que hem fet del polígon. Utilitza tres colors verd, blau i roig i indica quants vèrtex tens de cada color.

d)       Feu un xicotet resum (4 o 5 línies) de la segona part de la lectura.


Exercici 4

Inspirations és una animació en 3D de l’artista gràfic Cristobal Vila. És un curt inspirat en treballs de Escher i una visió lliure de com podria ser el ser el seu estudi. Escher va ser un artista neerlandés conegut pels seus gravats que tracten sobre figures impossibles, teselacions i mons imaginaris.
Escriviu un comentari sobre el vídeo, tractant d’explicar els motius geomètrics que hi observeu, què és el que més t’agrada i per què.


Exercici 5

El vídeo següent és la publicitat d’un cotxe Honda que té com eslògan publicitari l’impossible fet possible, el poder dels somnis.
Feu un comentari sobre el vídeo explicant què significa el eslògan  després d’haver vist el vídeo. 

1 comentari :

  1. Noelia
    Exercici 4:
    En primer lloc, hi ha representada, en un tauler d’escacs, una succeció en la que cada quadre conté el doble de grans de blat que l’anterior, i després observem figures geomètriques, el seu desenvolupament i complementant-se per a formar mosaics. A continuació, està la representació del moviment fet per un punt exterior d’una roda i, al seu costat, un objecte on es representa la probabilitat.
    També es demostra el fenomen de la reflexió de diferents maneres: hi ha una imatge deformada que al reflexar-se en un cilindre metàl•lic es veu un ull, tres esferes que mostren els diferents tipus de reflexió de la llum i un espill on es reflexa i multiplica una imatge. Seguidament apareixen exemples de diversos camps de la física: una espiral que al rodar pareix no tindre final i un grup d’esferes on es mostra la transmissió d’energia.
    Finalment, diversos treballs de Leonardo Da Vinci (les proporcions perfectes del cos humà i l’autogir), unes esferes que representen una part del Sistema Solar en movient, i puzles i altres trencaclosques tanquen el recorregut del vídeo.
    El que més m’ha agradat d’aquest vídeo és el trencaclosques en el que hi ha que averiguar com passar per tots els ponts, perquè requereix molta concentració i paciència per a resoldre’l.

    Exercici 5:
    Aquest eslògan utilitza efectes òptics per a donar l'impressió de que el vehicle no té límits. Dóna a entendre que aquest cotxe pot passar per qualsevol superfície, encara que semble impossible.

    ResponElimina